16 Mayıs 2015 Cumartesi

Bir İstanbul Rüyası Mı?












Merhabalar,

İlk yazım kitap ile başlasın istedim çünkü okumayı ayrı, okuduktan sonra hakkında konuşmayı ayrı seviyorum.💬

Açıkçası 'Kafamda Bir Tuhaflık' kitabı Orhan Pamuk ile tanışma kitabım oldu. Bunu hem kendi ayıbım, hem de önyargı cennetinde yaşadığımız coğrafyamızın bir götürüsü olarak yorumluyorum. Bir de insanların söyledikleri şeylerden kolay etkilenebilme gibi kötü bir huyum var acil kurumasını dilediğim.

Her neyse, kitapta kahramanı Mevlut'un öyküsüne geçmeden bilgilendirme amaçlı bir soyağacı tablosu bizi karşılıyor. Sonrasında olaylar zinciri kız kaçırma ile başlayarak sergileniyor. İstanbul'un değişimi; gerek kentsel dönüşümün getirdiği sancılar, gerek kentin dokusunun kültür çemberinde nasıl debelendiği bilgilendirici ve gerçekçi detaylar ile aktarılıyor. İstanbul hayatı kitapta bahsi geçen tüm kahramanların gözünden anlatılmış. İşin güzel tarafı kitabın sonunda merak eden okurlar için kronolojik bir tarih örgüsü de barındırıyor. Kitap geçmişten günümüze oldukça sağlam bir araştırmaya ev sahipliği etmiş diye düşündürdü, buna neden olan ise ayrıntılardaki gerçekçi betim gücü. Okurken kolay kolay tüm detaylar gözümde canlanmazken bu kitapta baya baya film izler hissi beni sardı. Uzun zamandır bitmesini istemediğim bir kitap okumamıştım, açıkçası ilaç gibi geldi. Kitap eleştirisi yapmak haddim değil ama okuduklarımı paylaşmak çok hoşuma gidiyor, şiddetle tavsiye ederim. :'')

*Görsel kitaptan alıntıdır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder